piątek, 17 listopada 2017

Wianek zrobiony na drutach.

 Ostatnio Grodzia na swoim blogu  - Kuźnia Upominków  pokazała  zrobiony przez siebie wianek na drutach. Nie omieszkała wskazać skąd ma pomysł.
Też wpadłam do Maknety i skorzystałam z jej wzoru opublikowanego w 2013 r.
No cóż dobre pomysły nie starzeją się.

Znalazłam wreszcie zastosowanie do mohairu, z którego już kiedyś zrobiłam chustę. Próbowałam ją nosić, ale tak niesamowicie gryzła i sypała 2-3 cm włoskami, że z ogromnym trudem, ale jednak sprułam ją. Gdy robiłam niteczki plątały się i nie wyglądało to zbyt obiecująco.


Mój wianek powieszę na drzwiach. Zrobiłam z grubszej włóczki i powiększyłam długość paseczków,  ma ostatecznie 22 cm średnicy. Do ozdoby dodałam sześć malutkich dzwoneczków .






Pomysł "zaniosłam " na spotkanie szydełkowe. Ja robiłam na drutach, koleżanka szydełkiem. Jednak szydełkiem robione paseczki plotły się tak bardziej płasko. Podrzuciłam pomysł, by każdy z paseczków zszyć. Po zszyciu powstały ruloniki.Upleciony z takich ruloników wianeczek wygląda świetnie.

35 komentarzy:

  1. Śliczna ozdoba. Przygotowania do świąt rozpoczęte, by bez pośpiechu zdążyć na czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Może tym razem zacznę świętować troszkę wcześniej ;-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to pomysł Maknety, ja go tylko powiększyłam ;-)

      Usuń
  3. Prześliczny wianek! Świetny pomysł i wykonanie, bardzo mi się podoba :DDD. Basiu, dziękuję Ci za wizytę i przemiły komentarz :DDD.

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, wianek jest wspaniały. Oj, mohair potrafi nieźle gryźć.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Wiem ,że gryzie, ale z uporem maniaka znowu kupiłam mohair na chustę ;-)

      Usuń
  5. Świetny. Fajny pomysł:)
    Bielusi, mięciusi i milusi wianeczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Bielusi czeka w woreczku by na i święta był jeszcze taki ładny.

      Usuń
  6. Świetny pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowity pomysł! I ta kokarda ze złotymi dzwoneczkami świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny wianuszek, czuć magię świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Basiu Twój wianek wygląda ślicznie! Pewnie nie uda mi się takiego wianka wykonać, ale poddałaś mi pomysł na podobny, też z warkocza :)
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz u Maknety, ona dokładnie pokazała jak taki wianek zrobić. Nie jest trudny, tylko sporo dziergania.
      pozdrawiam

      Usuń
  10. Basiu śliczny wianek zrobiłaś i coś mi się wydaje, że i jak skorzystam z pomysłu :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny i oryginalny pomysł, a powinien być taki oczywisty dla dziewiarki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjny pomysł i świetne wykonanie! Wianuszek prezentuje się prześlicznie! ...i tak mięciutko. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł i taki oryginalny, do tego malutkie dzwoneczki! Bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowny wianek. Pędzę do źródła po szczegóły 😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zauroczona. Świetny pomysł i ekstra wykonanie.

    OdpowiedzUsuń