piątek, 31 maja 2024

Moje majowe wycieczki i wyjścia z domu :-)

Troszkę się w maju działo :-)

 30 kwietnia do 5 maja byłam na warsztatach z Ewą Mrozowską w Trzęsaczu. To było kilka cudownych dni spędzanych na warsztatach, spacerach i pogaduchach.

Już myślę o następnym spotkaniu w końcu sierpnia.

 


 7 i 8 maja  pojechałam na zorganizowaną przez UUTW wycieczkę do Malborka, Tczewa i Fromborka. Najważniejszym jednak  punktem programu był rejs kanałem Elbląskim. 

Statkiem po trawie, to atrakcja warta przeżycia. To był mój drugi raz, po raz pierwszy płynęłam kanałem ok. 60 lat temu.



11 i  23 maja byłam na warsztatach robienia kwiatów z krepiny. Tym razem były to kolejno gladiola i róża.



Skorzystałam z ładnej pogody i 12 maja wybrałam się na uroczyste odsłonięcie muralu poświęconego Trinie Papisten, ostatniej kobiety posądzonej o czary i spalonej na stosie w Słupsku. Była to zielarka, która została posądzona przez aptekarza o czary, bo leczenie jej ziołami przynosiło lepsze skutki niż leczenie lekami aptekarza. 

Autorem projektu muralu jest słupski rysownik Wojciech Stefaniec. Mural namalowała Aleksandra Myślińska „Oluczka” i Irek Jasutowicz.


15 maja wysłuchałam w Białym Spichlerzu wykładu Joanny Rutkowskiej na temat willi Waltera Szulca, która jest obecnie Domem Harcerza w Słupsku.

 Może być zdjęciem przedstawiającym ‎tekst „‎100LAT 100 MUZEALNICTWA ل SŁUPSKU 1924-2024 CYKL WYKŁADÓW JUBILEUSZOWYCH Willa Waltera Schulza w Słupsku sto lat temu i dziś prowadzenie Joanna Rutkowska 15 maja 2024 (środa), godz. 17:00 Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku Biały Spichlerz Sala im. Barbary Zielińskiej WSTĘP WOLNY M Muzeum redkowego wStupsku 위아루od크즈트 Samorząda emorskiega 100 LAT MUZEALNICTWA w SLUPSKU 1924-2024 PATRONAITHONOROWY PATRONAT HONDROWY MIECZYSŁAWS STRUK MARSZALE WOIEWÓDZTWA WOIEWÓOZTWA.POMORSKIECO POMORSKIECO SAMORZADU WOJEWOOZTIA SAMORFADO OUEWÓOETV POMORSIUEGO‎”‎

18 maja kibicowałam   na spartakiadzie uniwersytetów trzeciego wieku w Jezierzycach. Nasi zawodnicy zdobyli  II miejsce wśród 5 startujących UTW, Zawody odbywały się w pięknej hali sportowej. Nasza drużyna liczyła tylko 15 osób, pozostałe po 25.

 

18 maja  wieczór, jakby było mi mało wrażeń, spędziłam na Nocy Muzeów

Na dziedzińcu przed muzeum wzięłam udział w licytacji. Zdobyłam trzy plecione kosze. Kosze to dużo powiedziane. Moja zdobycz ma wysokość 5cm z pałąkiem i ok. 4 cm szerokości. Wielkość odpowiednia do exploding boxa 🙂

22 maja wzięłam udział w wycieczce z UUTW do Żarnowca i do  fokarium w Helu. W Żarnowcu siostry z klasztoru Benedyktynek oprowadziły nas po kościele i skarbcu.

W fokarium chcieliśmy trafić na karmienie fok. Jednak bez znajomości okazało się to niemożliwe. Bilety kupuje się tylko w biletomacie ( jest coś takiego?), a nas było dużo i niestety ogromną większość karmienie fok by ominęło.Wejście całej grupy załatwił nam prof Sobisz( nasz wykładowca i pilot w jednym). Okazało się, że jednym z pracowników i to nie najniższego szczebla jest były student prof. Sobisza.

 Może być zdjęciem przedstawiającym 3 osoby, słoń morski i tekst „UWAGA! UWAGA!FOKIGRYZA FOKI GRYZĄ - 4 MRCOET ー”

 Może być zdjęciem przedstawiającym 5 osób i Plac Hiszpański 

  

25maja byłam na warsztatach drukowania roślinami zorganizowanymi przez

Słupskie Stowarzyszenie Innowacji Gospodarczych i Przedsiębiorczości


 

Dzisiaj wpadliśmy na moment do Ustki na Jarmark Sztuki i Rękodzieła.Nic dla siebie nie znalazłam, wybredna jestem :-))) Wracaliśmy w paskudnym deszczu, wyjazd w sumie nie był zbyt udany. 

Nie lubię Ustki latem.

Oprócz tego były wyjazdy do Ustki na wykłady i spotkania sekcji rękodzieła UUTW w prawie każdy poniedziałek i wtorek, dwie wizyty u manicurzystki i trzy wizyty w przychodniach lekarskich.

Ostatnio przez pomyłkę wyczyściłam sobie notatki w kalendarzu, pisanie tutaj jest chyba bezpieczniejsze 😊

8 komentarzy:

  1. Widzę, że miałaś intensywny czas Basiu :). Ty chyba nigdy się nie nudzisz. Rejs Kanałem Elbląskim musiał zrobić wrażenie. Wiesz, mam bogatą wyobraźnię, ale takiego nie potrafię sobie wyobrazić. Oczywiście gratuluję drużynie zdobycia zaszczytnego II miejsca. A warsztaty jak zawsze bardzo owocne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jednak powinnam czasami się ponudzić, bo mieszkanie wymaga gruntownego sprzątania, ha, ha . Miłej niedzieli

      Usuń
  2. Basiu, widzę, że żyjesz na pełnej petardzie. Tyle wrażeń!
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałaś bardzo aktywny maj - gratulacje. I mnóstwo wrażeń. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że czerwiec też będzie ciekawy :-)

      Usuń