sobota, 23 września 2017

Prządka.

Ta prządka to nie ja , to Ela Reglińska.
Ela prowadzi  warsztaty w Swołowie.
Wszyscy już chyba wiedzą, że ja tam z ochotą już drugi rok na warsztaty uczęszczam.
Dzisiaj dostałyśmy stos wełny.
to jest czubek stosu, który otrzymałyśmy i tylko część kolorów

Ela opowiedziała nam o zestawianiu kolorów i pokazała książkę którą możemy się posiłkować.


Potem same komponowałyśmy różnokolorowe zestawy, czasami wcale nie zaglądając do książki. Ja prawdę mówiąc poszłam na żywioł ;-)

Tę wełnę przędłam na wrzecionie ,
tę zaś na kołowrotku.
 Taki nieduży kłębuszek uprzędłam przy pomocy koleżanki, ręce i nogi odmawiały posłuszeństwa. Czyżbym jeszcze czuła zmęczenie po wycieczce ? Wróciłam do domu przed 22.00 a już o 10.00 dnia następnego byłam na warsztatach.



Ja prząśniczką nie będę, kołowrotka sobie nie kupię, ale to co zdziałałam dzisiaj spodobało mi się bardzo.
Przyniosłam troszkę czesanki do do domu  i oglądając nagrane w ciągu mojej nieobecności programy przędłam na wrzecionie.

Troszeczkę uprzędłam.

17 komentarzy:

  1. U prząśniczki siedzą jak anioł dzieweczki,
    Przędą sobie, przędą jedwabne niteczki...

    ...jakoś tak pani od muzyki kazała śpiewać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,właśnie tak. My też dzisiaj za namową Eli próbowałyśmy śpiewać,ale niestety słów poza 3-4 wersami nie znałyśmy.

      Usuń
  2. Od razu przypomniała mi się baśń o Śpiącej Królewnie.
    Uściski, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście jest bajka ;-)Szukałyśmy czym ta królewna mogła się zakłóć, ani kołowrotek, ani wrzeciono nic tak ostrego nie mają.
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Dopiero wróciłam a już jutro przędziemy w Ceramikarni, będzie się działo , glina i wełna!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapitalnie spędzony czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dochodzę do nich mieszając różne kolory przędzy, niestety nie ze wszystkich jestem zadowolona ;-)

      Usuń
  6. Basiu, dziękuję za miłe słowa :) Jest już filmik z wspólnego śpiewania : https://youtu.be/4whh1hcRhWA
    Do zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale przędziesz kochana, szacun!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety okazało się, że kołowrotek nie dla mnie. Lubię wrzeciono, ale na nim przędzie się wolniej ;-)

      Usuń