sobota, 6 kwietnia 2024

Przed wielkanocne spotkanie

 Co można robić na  spotkaniu przed zbliżającą się Wielkanocą?

Oczywiście zdobić jaja 😊

Już po następnych dwudniowych warsztatach z cyklu Etnomłyn.

W pierwszym dniu etnolożka Magda Lesiecka prowadziła zajęcia z ozdabiania jaj metodą batikową. 




Spotkanie było cudowne, jednak ja znowu poległam ;-)
Przyznam się, że to nie  moja bajka. 

Jednak spotkanie na którym Jadwiga Nowak nauczyła nas jak ozdabiać jajka sitowiem( dokładnie jego rdzeniem) i włóczką, okazało się być strzałem w dziesiątkę. Nawet klej (klajster) był taki jak dawniej, tzn z mąki żytniej i wody




Dostałam sitowie i klajster, który po ugotowaniu można przechowywać w lodówce do 2 tygodni. do domu. Wzięłam wszystko na spotkanie grupy rękodzieła UUTW i spodobało się :-)  Kilka koleżanek spróbowało jak się ozdabia w taki sposób jaja. 

Na koniec tego posta wrzucę jeszcze filmik. Pośmiejcie się :-)



7 komentarzy:

  1. Jaki klimat! Uwielbiam wszystko co z naszym folklorem jest związane. Spotkanie świetne.
    A Basia grająca na jajkowej okarynie cudowna:))) Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak spotkanie świetne i do tego w świetnym towarzystwie. Prawie wszystkie się znamy. Do tego wciągające .
      pozdrawiam Basia

      Usuń
  2. Fantastyczne spotkania,dzieje się tam magia a jajeczka z sitowia i włóczki są super,nie słyszałam o takiej technice.Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed laty próbowałam już robić takie jajeczka. Z przyjemnością wróciłam do prób, powtórka przekonała mnie,że ozdabianie sitowiem bardziej mi odpowiada,🤭

      Usuń
  3. Wiem że do ozdabiania jaj trzeba mieć trochę zdolności malarskich nie mnie jednak warto być na takich warsztatach bo się poznaje nową metodą nawet jak się tych jaj nie ozdabia. Trochę Ci tych warsztatów zazdroszczę !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie bardziej potrzeba pewnej ręki i odwagi, zwłaszcza przy wosku.
      Ostatnio znajduję tyle warsztatów w moim mieście że brakuje mi wolnych dni.
      Pozdrawiam Aniu

      Usuń