minął dzień

Minął dzień

niedziela, 30 lipca 2017

Remont elewacji.


Gdy wyjeżdżaliśmy w zeszły piątek rankiem i nic nie wiedzieliśmy, że w poniedziałek rusza remont elewacji i balkonów. Wydałam w tym roku kilkaset złotych na urządzenie balkonu i w czasie jednego popołudnia musiałam wszystko zdemontować.
Remont ma trwać ok. trzech tygodni. Zaczyna się słoneczna niedziela a ja mam zaklejone okna do tego stopnia, że otwieranie ich jest bardzo utrudnione.
Trzy tygodnie będę widziała pod oknami chodzących robotników i samochód z wysięgnikiem. Będzie mycie i malowanie elewacji, naprawa i malowanie balkonów.
Mam ochotę uciec z domu .
Wczoraj i dzisiaj spędzam dzień we Swołowie. Uczę się prząść. Wczoraj zwijałam moje nitki na motowidle i skręcałam po dwie na krośnie. Przyniosłam do domu do prania. Jak tego malutko ;-)

Nie wiem czy to pogoda  spowodowała u mnie niechęć do robótek wszelakich, czy jest inny powód. Szydełko leży odłogiem, papiery już drugi miesiąc też leżą a karteczki same nie chcą się zrobić.

W Empiku można kupić zestawy do robienia maskotek. Koleżanka skorzystała z ogromnej obniżki  cen i wykupiła wszystko co jeszcze było na półce.Mogłyśmy się przekonać co zestawy te zawierają. Ja dostałam dwa zestawy, motyla i biedronkę.


W zestawie była włóczka  akrylowa, szydełko plastikowe,igła, wypełnienie i wzór. Z tego zestawu najbardziej przydatny jest wzór, wykorzystam go na pewno jeszcze nie jeden raz.
Włóczka jest za gruba do takiej maleńkiej robótki, szydełko w czasie pracy wygina się a igłą nie sposób szyć.Jest za duża i również się wygina. 
Zrobiłam jednak dwie maluteńkie maskotki.
Powstał potworek biedronka i robiony już "normalnym" szydełkiem motylek. Obie zabaweczki zostały zrobione z nici z zestawu .






 Zestawy zostały kupione po 90% obniżce i niewiele więcej powinny kosztować przed obniżką.
Z tak grubych nici trudno zrobić takie maleńkie maskotki, na szczęście nici można  wykorzystać do innych prac. Sprzęt tzn szydełka i igły do pracy właściwie się nie nadają. Może komuś się spodobają maskotki wykonane wg wzoru i z materiału z pudełeczka.
Przydatny tak naprawdę jest jedynie wzór !
Bardzo kusi mnie by zrobić jeszcze raz te zabaweczki, ale z cieńszych nici :-)

24 komentarze:

  1. Basiu, fajne te robaczki.
    A u mnie też ocieplanie bloku i remont elewacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robaczki nadają się na breloczki do tornistrów.
      Mam nadzieję,że mino deszczu remont szybko minie.

      Usuń
  2. Współczuję Basiu ... sytuacja rzeczywiście nieprzyjemna bo i koszty i życie utrudnione na tak długi czas. Też mam mały remont.
    Wyszły nieźle ale spróbuj zrobić ta maskotki z cieńszej włóczki i normalnym szydełkiem, będzie porównanie. Chyba trochę niefortunnie dobrali materiały i narzędzia.

    Czasami tak bywa, że wszystko leży i czeka na odpowiedni czas. Życzę Basiu, żeby ten mały,twórczy kryzys minął ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia powrotu weny!

      Usuń
  3. Rzeczywiście wydaje się, że wzory sa ciekawe, ale zdecydowanie powinny być wykonane z cieńszych nici. Wtedy będę ładniejsze.
    Może zrobisz i poakżesz.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię najpierw porządek we włóczkach, pewnie coś odpowiedniego znajdę.
      pozdrawiam

      Usuń
  4. To współczuje tego remontu elewacji i balkonów. Zmykaj z chałupy jak najdalej bo nie wyrobisz w tych upałach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak całkiem to nie mogę uciekać, bo na noc kwiaty na balkon wystawiam. Mam tego sporo , 10 donic mniejszych i większych codziennie dźwigamy z pokoju na balkon. W domu są nieszczęśliwe.
      pozdrawiam (chłodno)Basia

      Usuń
  5. Zabaweczki wyszły całkiem fajnie, chętnie zobaczę jak Ci wyjdą z cieńszych nici:-)
    Ja kupiłam dwa podobne zestawy z taką promocją, tylko do szycia i jeden już zeszyła moja najmłodsza córcia, drugi jeszcze czeka:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie nie mam dla kogo takich maleństw robić, ale na pewno je zrobię.Dawno nie byłam w Empiku, chodzę do biblioteki (kasę zbieram na telewizor i piekarnik), tam też jest sporo ciekawych książek.
      Na obniżki przydasi więc nie trafiłam.
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Zgadzam się z koleżankami maskotki powinny być wykonane z cienkich nitek.. Wtedy by miały ciekawy urok.. Ale i tak są śliczne.. Co do remontu powodzenia kochana.. Wiem że dasz radę wytrzymać te 3 tyg.. Pozdrawiam..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło robiło by się te maskoteczki na balkonie pod parasolem, a nie w domu przy oklejonych oknach.
      Jak mus to mus, wytrzymam , pozdrawiam :-)

      Usuń
  7. Wiem co czujesz jeśli chodzi o balkon. W tamtym roku zrobiliśmy sobie remont, a parę do później zaczęli ocieplać blok obok nas ... Na szczęście naszego nie ruszyli :).

    Mam nadzieję, że szybko Wam się uwiną z robotą :).

    Maskotki są super, a motylek ma fajne arbuzowe skrzydełka :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosyć szybko remontują. Na moim balkonie zostało malowanie barierek i parapetów. Tylko kiedy to zrobią?

      Usuń
  8. Remont - rzecz przykra, ale trzeba przetrwać. Szkoda tylko tego, co było na balkonie.
    Maskotki są śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocieszam się,że wrzesień też będzie ładny i moje kwiatki odżyją na świeżym powietrzu.

      Usuń
  9. ojc. mam nadzieję, że remont szybko się skończy. A robaczki całkiem milusie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołe robaczki. Remont do ciekawych nie należy ale za to efekt wszystko wynagrodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już blok ładniejszy! Wściekam się troszkę, bo taki remont powinno się chyba zapowiedzieć.

      Usuń
  11. O rany, jak przypomnę sobie remont u mnie na osiedlu....panowie zaczęli późnym latem a skończyli w lutym... to było już nie do zniesienia...
    urocze te Twoje maskotki - i coś myślę, że na tych nie poprzestaniesz;)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie! Tego nie życzyłabym nawet największemu wrogowi!
      Maskotki? zobaczy się ;-)

      Usuń
  12. A mi się podobają te robaczki!!!A z remontem to Tobie współczuję:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna karteczka Basiu , super te patyczki potraktowane nagzewnicą.
    Pozdrawiam

    ดูหนังฝรั่ง

    OdpowiedzUsuń