wtorek, 20 lutego 2024

Zabawa z gliną

 Moje próby ulepienia "coś" z gliny trwały dwa dni na  warsztatach zorganizowanych przez etnolożkę z muzeum słupskiego Magdę Lisiecką. W ramach projektu EtnoMłyn spotkaliśmy się już po raz kolejny. Warsztaty prowadziła Iwona Hukała z pracowni  Ptasilas, laureatka konkursu rękodzieła.

Oto Jej nagrodzone prace.

 


Temat spotkania zaproponowany przez Iwonę brzmiał "zwierzęta naszych borów i lasów". My miałyśmy dużą wyobraźnię powstał między innymi konik morski, ja zrobiłam żółwia.

 


Wiadomo tych zwierząt jest mnóstwo w naszych lasach

 Gdy nasze prace wyschły i zostały przez Iwonę wypalone, pojechałyśmy do niej. Trzecie spotkanie odbyło się w Sławnie w pracowni Ptasilas, pomalowałyśmy farbami akrylowymi nasze prace, drugiego wypału już nie było. Po raz pierwszy malowałam prace z gliny tą metodą.



Niestety więcej zdjęć z pracownie nie mam. 

A tak wyglądają moje rybki, jedna niestety ma ukruszony w czasie transportu ogon.



Przedstawiam wam żółwia





i na koniec mój ptak, chyba za mało go wygładziłam. Teraz już nic nie zrobię, ale na przyszłość muszę pamiętać, że glina wymaga więcej czułości i cierpliwości.





15 komentarzy:

  1. Zdolniacha z Ciebie, zwierzątka urocze, szczególnie żółw.

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu szacun wielki z gliny wcale nie łatwo się lepi. Piękne masz prace zdolniacha jesteś najbardziej podoba mi się ten żółw właśnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kilku lat próbuje lepić w glinie, niestety w moich dłoniach glina się bardzo szybko wysycha. No cóż pewnie będę próbować jeszcze. Żółw też jest moim ulubionym ulepkiem.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Przecież te prace są cudowne, żółw, rybki a ptaszek jest słodki, gratuluję talent.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu dziękuję bardzo, czasami takie słowa są potrzebne by inaczej spojrzeć na swoje prace 😘pozdrawiam

      Usuń
  4. Kapitalnie Ci wyszły te gliniane prace - są piękne i powinnaś pękać z dumy, że takie Ci wyszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeżeli prace nie zawsze wyjdą tak jakbym chciała, to spotkanie ze współtwórczyniami wszystko rekompensują 🤭

      Usuń
  5. Basiu, super! Widzę, że odkryłaś kolejny talent. Ptaszek podoba mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu, super! Widzę, że odkryłaś kolejny talent. Ptaszek podoba mi się najbardziej.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, z tym talentem to nie przesadzaj ha ha

      Usuń
  7. Brawo Basiu, jesteś kobietą wielu talentów. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zwierzaki 😉 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, ale mój żółw wygląda jakby go walec przejechał ;-)))

      Usuń